Nederlands (Dutch): Welkom op het Safe Forum

Het is via dat artikel dat ik hier beland ben.

2 Likes

Dat is idd een goed artikel. Zelfs na een paar maanden heeft het nog impact blijkbaar :slight_smile:

1 Like

Ze hadden het gisteren of eergisteren nog eens opgelijst bij 10 artikels die ze afgelopen jaar gratis hadden aangeboden en het meest gelezen werden. Ik had het de eerste keer gemist.

2 Likes

Hallo iedereen !

De Nederlandse Maidsafe / Safenet MeetUp Groep !

Sluit je bij deze MeetUp Groep aan en/of kom met ideeën zodat wij gezamenlijk wat kunnen organiseren ! Heb inmiddels ook goed contact met Dug Campbell die ik een paar jaar geleden al op een Blockchain Conference mocht ontmoeten.

Mocht je tijd en zin hebben om op wat voor wijze ook mee te doen of mee te organiseren stuur mij dan een bericht of anders via het MeetUp Messaging ( Chat ) systeem.

Ter verduidelijking. Deze MeetUp Groep bestaat al langere tijd en moest ik last minute redden voor de verwijdering door MeetUp.com. Tot dan toe was er nog nooit wat georganiseerd door de vorige beheerders ! Waarom richt je dan zo’n MeetUp Group vraag ik mij dan af. Maar dit soort gedrag zie ik veel vaker de laatste tijd …

Vervolgens zond ik diverse emails naar alle leden met verzoeken om input e.d. maar kreeg behalve wat verwijten van de vorige beheerder(s) aan mijn adres verder geen reacties. Deze klagers heb ik uitgenodigd om alsnog mee te doen, met voorstellen te komen c.q. mede organisator te worden. Daar hoorde ik dus niets meer van.

De bedoeling is om met alle goed willenden samen een goede en leuke community te creëren. Het samen en constructief, inhoudelijk maar ook sociaal en gezellig staat voorop !

Daarnaast be ik ook nog mede-oprichter van de Bitcoin Embassy Amsterdam Association ( December 2014 ):

Bitcoin Embassy Amsterdam is een non profit vereniging voor Bitcoin enthousiastelingen en (aankomend) Blockchain Professionals in Nederland en inmiddels uit aardig wat andere landen. Het gaat dus niet alleen over Bitcoin(s) maar veel meer inhoudelijk over allerlei bonafide Blockchain, crypto-currency projecten en gerelateerde (decentralisatie) onderwerpen.

Op het adres Zeedijk nr. 43 in Amsterdam ( dichtbij het Amsterdam Centraal Station en “Chinatown” / periferie Wallengebied ) komen wij regelmatig bijeen in de horeca onderneming Hofje van Wijs in een zij-ruimte daar die wij dan de Bitcoin Embassy Amsterdam noemen ( naar het voorbeeld van andere Bitcoin Embassies in andere belangrijke wereld centra die wel over eigen permanente locaties ( shared offices e.d. beschikken ). Kennelijk is daar meer bereidheid tot samenwerking of het bundelen van de krachten. Hier lijkt iedereen vooral zijn eigen MeetUp groep te willen oprichten of te gaan voor bijeenkomsten met sales achtige presentaties van allerlei crypto projecten en ico’s e.d. ).

Al meerdere jaren ben ik zelf erg geïnteresseerd in het MaidSafe / SafeNet project en wilde deze MeetUp groep niet roemloos laten verdwijnen …

Hoor graag van jullie !

Arthur Rommes

3 Likes

Heb me zojuist aangemeld voor de Meetup. Mooi initiatief.

Mocht je hulp nodig hebben met het opzetten van eea, denk ik graag mee. :+1:

Een mooie gelegenheid voor een Meetup zou de Devcon zijn op 23 april, aangezien deze live gestreamd wordt. Het is alleen een beetje zuur dat dit op een maandagmiddag is. Voor mij al direct een no-go.

2 Likes

Misschien ten gepaste tijden eens contact opnemen met onderstaand ‘Innovation Center’ of ze mss geinteresseerd om ten minste te kijken naar de SAFE technologie?

Alle nederlandstalige info is welkom.

1 Like

Hallo,

fyi: ik denk dat er op dit moment niet veel meer Nederlandstalige info is. Wat vertalingen, zoals de MaidSafe filmpjes op Youtube. Als er meer info is, dan zal dit hopelijk hier gepost worden. Ik zal dat in ieder geval doen, als ik extra info vind.

draw weet jij hoe ik een account moet aanmaken voor safe browser? Als ik klik op “claim invitation” dan kom ik op het forum terecht en dat is het dan. Ik weet ondertussen ook al dat ik level 1 moet zijn en dat ben ik ondertussen. Wat nu?

Heej, je moet ingelogd zijn op het forum.

https://invite.maidsafe.net/

Via deze website krijg je een token en die moet je knippen en plakken als je een account aan gaat maken. Dit doe je in de normale browser…

Als je die token hebt gebruik je hem bij het aanmaken van een account met de SAFE Browser.

1 Like

Wat polpolrene zegt. Ps: als je wil dat ik je bericht niet mis, zet dat een @ voor mijn username, zoals @Hugues.

Ok. Gelukt. Nu nog uitzoeken hoe het allemaal werkt.
Is er ergens een tutorial beschikbaar?

De Belgische overheid heeft een campagne gelanceerd tegen fraude met cryptomunten: http://temooiomwaartezijn.be.

Bit4you, het 1ste Belgische ‘cryptoactiva’ (politiek…) handelsplatform is vandaag gelanceerd. Voorlopig worden enkel 10 van de ‘voornaamste’ digitale munten aangeboden. Ik zie echter ook een gedecentraliseerde beurs (DEX) op hun roadmap staan…

Wekelijks Nederlandstalige video:
https://www.telegraaf.nl/video/vndg/Crypto-update/

3 Likes