[How To]: Create a forum for your local Safe :happyant: community

I think you’re doing amazing work @dimitar. As always.

Having these sites in place, ready to go could help the wider adoption a lot when interest spikes. Without that we could easily miss a lot of people, because these things tend to happen without warning in different places and it takes time to get new websites up and visible to search.

I guess that’s the other part of this, how will people find these sites? Getting search visibility is hard, but being linked from maidsafe.net, safenetwork.tech, from both forums, and then linking between each other would I think help a lot.

@dirvine @frabrunelle what do you think about linking to the different language forums from Maidsafe.net and safenetwork.tech?

Apologies to German speakers for my posting here in English. Might be best to move this, but I’ll try posting a Google translation below…

@southside note the umlauty things :tongue:


Ich denke, du machst großartige Arbeit @dimitar. Wie immer.

Wenn diese Websites eingerichtet und betriebsbereit sind, kann dies zu einer breiteren Akzeptanz führen, wenn das Interesse steigt. Ohne das könnten wir leicht viele Leute vermissen, da diese Dinge dazu neigen, ohne Vorwarnung an verschiedenen Orten zu passieren und es einige Zeit dauert, bis neue Websites verfügbar und für die Suche sichtbar sind.

Ich denke, das ist der andere Teil davon. Wie werden die Leute diese Seiten finden? Es ist schwierig, die Sichtbarkeit der Suche zu erreichen, aber es würde meiner Meinung nach sehr hilfreich sein, über maidsafe.net, safenetwork.tech, aus beiden Foren verlinkt zu werden und dann miteinander zu verknüpfen.

@dirvine @frabrunelle Was denkst du über die Verknüpfung mit den verschiedenen Sprachforen von Maidsafe.net und safenetwork.tech?

Ich entschuldige mich bei den deutschsprachigen Personen für meinen Beitrag hier auf Englisch. Vielleicht ist es am besten, dies zu verschieben, aber ich werde versuchen, unten eine Google-Übersetzung zu veröffentlichen …

4 Likes